Struinpad

Oude artikelen

Persbericht van NiMa - lokale omroep

Platform Cultuurhistorie Gennep start radioprogramma

In september start NIMA met het uitzenden van een nieuw cultuurhistorisch radioprogramma. Het heet Culthis en wordt elke eerste dinsdagavond van de maand uitgezonden tussen 19.00 en 20.00 uur.
Op de donderdag in diezelfde week is het programma nogmaals te beluisteren als herhaling.
Het programma Culthis wordt verzorgd door leden van het platform Cultuurhistorie Gennep.
Dit platform werd opgericht in 2011 en bestaat uit vertegenwoordigers van diverse verenigingen en stichtingen in Gennep die actief zijn op het gebied van cultuurhistorie. De gemeente Gennep stond aan de wieg van het Platform.
Deelnemers zijn Stichting Cultuurbehoud Milsbeek (vertegenwoordigd door Ineke Wagelmans-Emons), stichting Monarch, Museum het Petershuis, stichting Johannes Engelen en nog tien anderen.
De platformdeelnemers komen meerdere keren per jaar bijeen om activiteiten op elkaar af te stemmen, samenwerking te zoeken in werkgroepen en actuele cultuurhistorische zaken aan de orde te stellen.
De wens om een radioprogramma te starten, bestond al geruime tijd.
Dankzij de lokale omroep Nima kan deze wens gerealiseerd worden.
Op dinsdag 2 september a.s. gaat het dan toch echt gebeuren.
Door middel van interviews, reportages en hoorspelen krijgt u cultuurhistorische en culturele informatie en wordt u op de hoogte gehouden van evenementen op dit gebied in de gemeente Gennep.

Tijdens de eerste uitzending komt Milsbeek ruimschoots aan bod. Chris de Graaf zal iets vertellen over Stone Hands, dat op zaterdag 13 september tijdens de Milsbeekdag onthuld zal worden. Tevens zal onze dorpsdichter Adriaan de Winter een sonnet voordragen over Stone Hands. Voor mensen uit Milsbeek en overige belangstellenden zeker een reden om deze radio uitzending niet te missen.

U vindt NIMA Radio  op FM 107.9 (ether) en FM 87.50 (kabel)
Heeft u suggesties voor ons programma? Stuur dan een e-mail met informatie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Boek "oorlogsherinneringen" hoofdstuk 46 Een noodl...13 dec 2018

Index
Hoofdstuk 46 - Boek "Oorlogsherinneringen" Een noodlottige thuiskomst Door : Wim Bindels De familie Gerrits aan de Onderkant was een gezin [ ... ]

Boek "oorlogsherinneringen" hoofdstuk 45 Verschrik...02 dec 2018

Index
Hoofdstuk 45 - Boek "Oorlogsherinneringen" Verschrikkelijk ongeluk met oorlogstuig Door : Jan Franken Geboren op 6 februari 1932 was ik [ ... ]

Excursie stichting cultuurbehoudmilsbeek 6 en 13 o...04 nov 2018

58 personen hadden zich aangemeld voor de jaarlijkse excursie voor vrienden, vriendinnen, vrijwilligers en hun partner/introducé. Omdat we niet allen tegelijk [ ... ]

Boek "oorlogsherinneringen" hoofdstuk 44 Het Engel...24 okt 2018

Index
Hoofdstuk 44 - Boek "Oorlogsherinneringen" Het Engelse kerkhof(War Cemetery) in Milsbeek Door : Gerrie Franken De Britse begraafplaats in [ ... ]

Heropening Struinpad gedeelte Gebrandekamp28 juni 2018Heropening Struinpad gedeelte Gebrandekamp

Struinpad weer open

Het struinpad op de Gebrande Kamp is gedurende langere tijd afgesloten geweest. Door werkzaamheden van Rijkswaterstaat moest de route [ ... ]

Beleidsplan04 apr 2018

Beleidsplan 2018 Algemeen / Visie:
De stichting vindt cultuurbehoud belangrijk voor de identiteit van de gemeenschap en haar vrienden, vriendinnen en vrijwilligers. [ ... ]

Jaarverslag04 apr 2018

JAARVERSLAG 2017 Algemeen
In 2017 bestond het bestuur uit:
Ton Frenken: voorzitter, Toos de Gier-Arends: secretaris, Willeke de Haas-Theunissen: penningmeester.
Bestuursleden:
Nelly [ ... ]